Dietetyczny twarożek
Oceń ten przepis

Dietetyczny twarożek

Dietetyczny twarożek to lżejsza wersja dotychczasowego robionego przeze mnie pełnotłustego twarożku ze śmietaną, całą masą dodatków i soli. Moje ostatnie postanowienie to odżywiać się nieco lepiej, zdrowiej, lżej i twarożek był właśnie jednym z pierwszych kroków jakie zrobiłam w tym kierunku. Nie chodzi mi tutaj o jakieś odchudzanie, ścisłą dietę i rezygnację ze wszystkiego, ale jeśli mogę zastąpić np. śmietanę - jogurtem to czemu nie, jeśli mogę zamiast oleju - użyć oliwy, czy zamiast ryby smażonej - zjeść rybę pieczoną z warzywami, to właśnie o tym mowa, właśnie w tym kierunku chcę iść :) Twarożek możemy jeść na kanapkach, lub łyżką prosto z michy :) Smacznego :-)

Składniki:

  • 250g chudego twarogu
  • 3-4 rzodkiewki tarte, lub drobniutko pokrojone
  • pół małej, drobniutko pokrojonej czerwonej cebuli
  • garść posiekanego szczypiorku
  • 3-4 łyżki jogurtu naturalnego
  • pół ogórka świeżego/kiszonego/małosolnego
  • 2 małe ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • łyżeczka soku z cytryny
  • łyżka ziół prowansalskich
  • pieprz
  • sól morska( u mnie o obniżonej zawartości sodu )

Przygotowanie:

  1. W misce rozdrabniamy widelcem twaróg, dodajemy wszystkie składniki i całość mieszamy ze sobą, doprawiając do smaku pieprzem i solą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Moja strona używa ciasteczek.